Elitom za 6 týždňov

25.11.2018

Začiatkom novembra 2018 som sa, nič netušiaca, ocitla na školení Elite Retreat. Do toho času som viac ako 2 roky kupovala pre seba, svoju rodinu a priateľov produkty doTerra a priniesli nám mnoho úžitku a potešenia. No môj prístup bol úplne spotrebiteľský. Na seminár som, ako často, meškala. Keď som vošla do miestnosti, už hovorila hlavá hviezda programu, Alysse Šedivy, jedna z najúspešnejších obchodníčok v doTerra a upliner našich diamantiek Moniky a Martinky. Prvé slová, ktoré som začula, boli:

"Necestovala som sem 6 hodín, aby sme si pokecali. Nemá to zmysel, ak by ste nezmenili svoj biznis." 

Hm, ostrá.

"Naučila som to tisíce ľudí, viem, čo máte robiť. Naučte sa to, urobte to a uspejete. Viem, čo hovorím.

Hm, naozaj ostrá.

Potom vysvetlila niekoľko zaujímavých vecí, ako to funguje, a než som sa spamätala, písala som na flipchart svoje meno medzi tých, ktorí to chcú skúsiť. Ktorí sa zaväzujú, že to urobia. Hoci Allyse postráda akýkoľvek tlak alebo pátos, aj tak nás dostala: jednoducho konštatuje, ako veci fungujú. Tak tu je jej návod. 

  • Vyber si týždeň, kedy začneš
  • Napíš si zoznam 100 ľudí, ktorých poznáš a vyhodnoť ich podľa kritérií na Diamanta
  • Na prvý týždeň si naplánuj 4 triedy (prednášky Voňavá lekárnička)
  • Na ďalšie týždne po 2 lekárničky
  • Postaraj sa o dobrú účasť
  • Pozvi iných, aby hosťovali budúce lekárničky
  • Zameraj sa na ľudí, ktorí majú maximum zo 7 vlastností Diamanta.

V doTerra, ako v každom MLM, sú konzultanti rozvrstvení podľa výsledkov svojej práce. V doTerra je to 12 "stupňov", na ktorých je postavený plán odmien (tzv kompenzačný plán), ktorý je v doTerra, ako sa zdá, naozaj spravodlivý a počíta so slušnou odmenou pre všetkých účastníkov reťaze od pestovateľov, cez destilérov, konzultantov, životné prostredie, charitu až po koncových predajcov a spotrebiteľov. Stupne konzultantov sú naspodu tohto článku.  

Ďalej Allyse hovorí, ako hľadali možnosť dopredu zbadať, ktorý človek má potenciál stať sa Diamantom, teda jednou z najvyšších pozícií v hierarchii konzultantov. Medzi úspešnými objavili 7 spoločných charakteristík - a potom sa zamerali na tých, ktorí mali najviac z nich:

  1. ŽENA. Ženy sa rady starajú, dotýkajú, raia si ... a rady voňajú.
  2. VEK 35 - 45 rokov. Už majú skúsenosti i širšie kontakty, ale ešte nie sú unavené.
  3. MILUJE PRÍRODNÉ VECI. Inštruktori jogy, lektori kurzov o stravovaní a podobne.
  4. POREBUJE PENIAZE. Má motiváciu pre seba i blízkych. Inak jej manžel povie, aby sedela doma.
  5. ROBILA UŽ PODNIKANIE. Prirodzene podnikavá osoba, nebojí sa samostatne konať, prekonávať prekážky, stanovovať si ciele.
  6. JE VPLYVNÁ. Neznamená to, že je hlučná. Ale keď hovorí, ľudia ju počúvajú. 
  7. PODPORUJÚCI PARTNER. Mnohí manželia sa neskôr pridajú k podnikaniu svojej ženy. V každom prípade, keď jej nerobí dusno, ale jej drží palce, má ona ďalší vietor do plachát.

Diamantmi sa stali aj mladší, aj starší, aj muži ... ale väčšina sa podobá v týchto 7 bodoch.

Ja súkromne dodávam, že ak mám niekoho sprevádzať a podporovať, potom potrebujem, aby bolo splnené ôsme kritérium: sme si navzájom sympatickí, vyhovujeme si. 

Tých 100 osôb zo zoznamu potrebujeme oznámkovať v každom kritériu (áno/nie) a potom investovať svoje sily do tých, čo majú 5, 6, 7.

Veľký štart: 4 lekárničky

Dokopy treba urobiť 14 lekráničiek za 6 týždňov. 
Prečo v prvom týždni štyri?
  1. Vzorkujeme v prvýcho dvoch týždnoch. Ak daná osoba nemôže v ponúkanom termíne, máme pre ňu hneď aj iné a nemusíme ju oslovovať znova. Ak všetko urobíme správne, 4 zo 6 účastníkov lekárničiek si kúpi registráciu a z nich 85% chce tovar.
  2. Dovoľuje to rovno zaúčať nových budovateľov: V prvej triede učí Allyse všetko a žiak povie svoju story. V druhej učí prvú polovicu, Allyse druhú a uzavrie. V tretej to učí celé, Allyse uzavrie. Vo štvrtej učí celkom sám. 
  3. Pomáha identifikovať budovateľov práve tým, že dostanú možnosť pracovať na lekárničkách - uvidí sa, či naozaj pracujú. Na presun na pozíciách sú dva týždne, za ten čas sa musí vyfarbiť (mať používateľov a zdieľateľov na 1. pozícii je únavné). Na triedu ak príde 8 ľudí, z toho sa 6 registruje, z nich je aspoň 1 zdieľateľ, alebo budovateľ. Obvyklý počet je z 32 účastníkov - 24 sa registruje - 1 budovateľ. Ak sa nezameriaš na budovateľov, sám si len zdieľateľ a budeš platený ako zdieľateľ. 
  4. Predídeme demotivácii, ak sa aj nejaká lekárnička nevydarí.


Na konci každej lekárničky treba zajednať 2-3 termíny. Ak nebuduješ triedy z tried, musíš sama hľadať svoje kontakty.

Allyse: Stala som sa diamantkou tým, že som registrovala 26 ľudí. Jej priemer na 1 triedu je 500 PV. 

Takto sa dá získať 4000 - 6000 bodov za mesiac. Na Elita stačí 3000 bodov. Takto sa človek stane Elitom za 6 týždňov.

Diamantom sa stala tak, že vo svojej štruktúre našla 54 ľudí, ktorí boli ochotní ísť týmto 6-týždňovým programom a viesť ich. Tak urobila 1,3 mil USD za rok.

Ak to dokážeme, sľúbila nám akýsi olejček, ak som dobre rozumela, JARO. 

Ešte nám predviedla, ako si obstaráva nové triedy: kľúčenkou: 

"Pozrite sa, aké je to zlaté, ja i moje deti to stále používame. Toto nie je na predaj. To je darček. Keď budem môcť učiť vašich priateľov a rodinu, naplním vám ju toľkými fľaštičkami, koľko účastníkov tam bude. A dá tej osobe, ktorá sa prihlási, prázdnu kľúčenku. To je spoločný commitment. 

Ešte nám povedala, že chce poďakovať za to, že tu robíme biznis, lebo tým podporujeme aj jej biznis. Táto spoločnosť má 7 majiteľov, ktorí sa starajú o ľudí viac, ako o peniaze a svojou láskou nám idú všetkým príkladom.

Ranking 

Po Allyse išiel kouč p. Peter Kočalka s priehrštím dobrých rád.

Prečo sa nedostaneme do cieľa?

  1. Nie je definovaný jasne. Možno je to iba sen.
  2. Plán
  3. Rozhodnutie
  4. Akcia
  5. Vytrvať. prekážky rozdeliť na menšie časti.

Odporúčania k námietkám

1. Je to námietka? Môže to byť len povzdych, neodpoveď. Obchod by zlyhal na niečom, čo nie je dôležité. 

2. Váhanie predajcu. Keď je klient odhodlaný kúpiť, nemotaj, uzavri obchod. 

3. Spýtať sa - urobiť pokusný záver. Väčšina obchodov, ktoré sa neuzavreli: lebo sa obchodník nespýtal. 

4. Ak dostaneč neodpoveď, parafrázuj a spýtaj sa znova.

5. Keď niečo nevieš vyriešiť, nechaj to tak, skúsiš o týždeň, o mesiac. Zisti, čo sa dá uzavrieť a to uzavri.